Bloggarkiv

onsdag 8 februari 2012

Visste ni att.....


 "Brigitte Bardot Korgen"

Den här korgen som finns hemma hos de flesta
kallas för Brigitte Bardot korgen.
Den var populär på 50-60 talet.
Jag tycker den har sin charm 
påminner lite om en större handväska.
Min lärare i pil-korgflätning www.steen-madsen.dk
har samlat korgar från många olika länder
som du kan se mer av på hans hemsida.




 Jag hittade en bild bland alla samlarbilder jag hade som barn.
Den ramade jag in och så fick den en plats bredvid korgen.




 När våra pojkar var små så hade vi en sandlåda på baksidan av huset.
De blev större och andra intressen tog vid och sandlådan togs bort.
Vi hade mycket ved ett tag innan vi började elda med pellets.
Då gjorde vi den här vedförvaringen .
Den platsen har de senaste 5 åren en studsmatta fått.
Snacka om att tiderna förändras.



 Skapa är viktigt.




Tänk att det är onsdag redan och imorgon ska jag åka till IKEA
med några vänner .Det är inte ofta jag är dit men desto roligare blir det så klart.
Man hittar lite inspiration m.m.

Tack till alla som skrivit på mail och blogg.
lenani@spray.se 


1 kommentar:

  1. Oj, en sån kord hade jag! Undrar vad den tog vägen? Du gör så mycket fint... vedförvaringen är en av sakerna!

    Ha en skön dag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen